Excursie zeeland

22 februari 2010 - Zierikzee, Nederland

In het eerste jaar ben ik 2 dagen naar Zeeland geweest, we zijn naar de stad Zierikzee geweest. We hebben daar toen een aantal dingen bezocht. Waaronder deltapark Neeltje Jans, dat is een soort van werkeiland. Daarbij is er ook een informatiecentrum en een attractiepark. We kregen een rondleiding door het hele gebouw en ook het park. Hier kregen we een presentatie over hoe de waterstand werkt, en hoe het precies in zijn werking gaat met de deltawerken. Het is een soort van expositie over alles. Bij het attractiepark heb je een aquarium, en buiten kun je kijken naar de zeehonden. Ook heb je er verschillende waterattracties, zoals een waterglijbaan en een speeltuin waarbij water is. Wij zijn natuurlijk ook in het attractiepark geweest, om gebruik te maken van de glijbaan en om te kijken naar de zeehonden. De volgende dag hadden we een fietstocht gemaakt langs het water, het waait daar altijd super erg dus het was redelijk zwaar. De laatste dag voor dat we vertrokken zijn we nog naar het centrum geweest, en moesten we daar een wandeling maken. Daarbij kregen we allemaal vragen over Zeeland die we moesten beantwoorden.