Ardennen

2 februari 2017 - Malmedy, België

Met een schoolexcursie zijn we naar de Ardennen geweest voor een wandeltocht door de bergen. School noemde het een Hellentocht, omdat de wandeling best zwaar was.

De plek waar wij zijn geweest heet de Hoge Venen. We kwamen bij elkaar in een informatiecentrum dat dicht bij de bergen lag.

Dit uitgestrekte natuurgebied bestaat grotendeels uit hoogveen en ligt op het hoogste punt van België. Je kunt er heerlijk wandelen in het heuvelachtige landschap met beboste hellingen en riviertjes, afgewisseld door kleinschalig agrarisch gebied.

De Hoge Venen zijn vooral erg geliefd als wandel en wintersportgebied. Door de hoge regenval en het feit dat de Hoge Venen erg hoog in de Ardennen liggen is dit een van de eerste plaatsten in de Ardennen waar sneeuw ligt. Er zijn in de omgeving dan ook veel langlaufpistes en zelfs enkele rodel en skipistes te vinden. Vooral het langlaufen is erg mooi in dit gebied. De Hoge venen zijn mooi open en uitgestrekt en de grote witte vlakte is bijzonder indrukwekkend om te zien.